18 Aralık 2013 Çarşamba

Yol Arkadaşları Analizi

Bu sefer bir teori değilde düşüncemi paylaşmak istedim, yol arkadaşları hakkında. Öncelikle "Bir Whovian yol arkadaşları arasında ayrım yapmaz." düşüncesini silin kafanızda. Herkesin bir favorisi olur. Belki birinin davranışını sevmiyordur. Yani yargılamamak lazım. Doktor'lar arasında da seçim yapabilirsiniz ama bu diğer Doktor'in kötü olduğu anlamına gelmiyor. (Bu konuyu yarın ele alıyım ben ya :) ) Neyse! Benim favorim Donna nedenini açıklıcam aşağıda.
Sıralama yapmam gerekirse Donna>Amy>Martha>Clara>Rose

Rose
Hemen söyliyim Rose'un sıralamada sonda olması onu sevmediğim anlamına gelmiyor. Elbette seviyorum, hemde çok ilk göz ağrımız o ama artık abarttılar. Yani sırf o gitti diye diziyi bırakan mı ararsın, sırf ondan sonra geldi diye Martha'yı sevmeyen mi ararsın... Çok saçma tutumda olan çok Whovian(!) var.
Ve her olayda geri dönmesi... Sırf reyting artsın diye geri döndürüyorlar sanki. Hani çok güzel bir karakter, eğlenceli, Doktor'umuzun ilk görüşlük aşkı ama yeter. Sona virgül yerine nokta koymalı bu senaristler. 

Martha 
Martha'yı çok severim nedeni ise bir çok insanın onu sevmemesi. Kesinlikle hakkı yenen bir yol arkadaşı. En sevdiğim yönü de ilk zenci yol arkadaşı olması. Bu ayrım ortadan kalktığı için çok mutlu olmuştum onu görünce. Doktor'a olan aşkını yenmesi ve Mikey'le beraber olması onun ne kadar güçlü olduğunu gösteriyor. Rose gibi takılı bir plak değil. ("Plak mı? Tanrı aşkına hiç indirme diye bir şey duymadın mı?" hahahaah)

Donna 
Donna benim canım, yerim yani onu. Size saatlerce neden onu sevdiğimi anlatabilirim o derece. Ama en sevdiğim özelliği diğer yol arkadaşlarına nazaran Doktor'a karşı çıkabilme yeteneği ve onun cazibesine kapılmaması. İlginç durumlarda bile farklı bakış açısı ile bakması. "Bu benim bedenim değil mi? Ama ben diyet yapıyordum."daki gibi. Kadına yaşadığın evren yalan diyoruz o gelmiş bu benim bedenim değip mi diyor. İşte bu yüzden Donna Noble. Onun gidişini her izlediğimde ağlarım, cidden ağlarım. Yani düşünsenize o kadar mükemmel şey yaşıyorsun ve hepsini unutuyorsun. Diğer herkesin tutunacağı dalı var, en kötü onlar Doktor'u hatırlıyor, o mükemmel yerleri ama o... Onun hiç bir şeyi yok. Bu da onu en dönmesi gereken karakter yapıyor.

Amelia
Tatlı küçük Pond'umuz. Benim ilk yol arkadaşımdı. (Evet biraz geç Whovian oldum ama hakkını da veriyorum yani.) Acayip derecede seksi biriydi. Ama ben onu hep küçük Amelia olarak gördüm. Bende onun fazla kaldığı görüşüne katılıyorum, artık yol arkadaşları 1 sezon kalmaya devam edebilir mi cidden? Tamam Pond'ları seviyordum, gidişlerine bende çok ağladım ama 2.5 sezon höh yani yeterdi. Saçma bir son olsa da hikayeleri en güzeller arasında.

Clara 
İmkansız kızımız. Alışmam zor oldu ama sevdim kendilerini. Aslında Clara'ya alıştım ama Jenna'ya alışamadım sanki yol arkadaşı değilmiş gibi. Ama Clara'nın öyküsü diğerlerinden daha ilginç gibi... Yani eko olayı çok ilginçti ama mantıksızdı... Neyse konumuz o değil. Yalnız şu an fark ettim 11'in zamanındaki yol arkadaşlarının kendi hayatları var. Amy'nin Rory'e sahip olması, River'ın arkeologluk okuması, Clara'nın öğretmen olması ama 10 zamanında bunlar yoktu, hepsi kendini Doktor'a adamıştı. Off baya saptım konudan ben :) Ben Clara'nın öleceği değilde Doktor'la gezmeyi bırakacağı düşüncesindeyim. Bakalım neler olacak.

-Merhu

1 yorum:

  1. benim de ilk yol arkadaşım Clara. kendine geç bir Whovian demek için dur ve bir kez düşün adsfsdfd
    benim sanırım ilk göz ağrım olduğu için favorim Clara .. Ilove Clara..

    YanıtlaSil